Vytvorte si ideálny obrázok pre e-commerce

Porovnávače a inzertné siete majú rozdielne požiadavky na produktové obrázky. Ak na nich chcete inzerovať, zrejme sa nevyhnete prispôsobovaniu rozmerov pre každý kanál alebo porovnávač. V dnešnom článku si ukážeme, ako sa tomuto pracnému a časovo náročnému procesu vyhnúť.

Rozmery

Kvalitné obrázky s vysokým rozlíšením sú pre zákazníkov lákavejšie a pôsobia presvedčivejšie. Hodia sa tiež v prípade, ak používate na stránke popisu tovaru zoom na priblíženie detailov. Naopak, príliš malé obrázky môžu vyzerať dobre v náhľadoch, ale ako plnohodnotné zobrazenia tovaru sú nepostačujúce. Tovarové porovnávače to veľmi dobre vedia a preto vyžadujú minimálne a maximálne rozmery obrázkov. Tie sa medzi porovnávačmi líšia. Aby ste mohli inzerovať rovnaké obrázky na všetkých vybraných porovnávačoch, odporúčame zvoliť rozmery, ktoré spĺňajú tieto požiadavky a zároveň zaručujú dostatočnú kvalitu obrázkov. Ideálny minimálny rozmer je 600 x 600 pixelov.

Tabuľka 1: Požiadavky na rozmery produktových obrázkov.
   minimálne rozmery v px  maximálne rozmery v px
 Heureka  20 x 50, 50 x 20  4096 x 4096
 Zboží.cz  -  bez obmedzenia
 Google Merchants  100 x 100, oblečení 250 x 250  64 Mpx
  GLAMI  500 x 500  bez obmedzenia
 FAVI  400 x 400  bez obmedzenia
 BIANO  400 x 400  bez obmedzenia
 Facebook  600 x 600  bez obmedzenia
 Instagram  320 x 320  bez obmedzenia
 Shopalike  250 x 250  12 Mpx
 Nabava  64 x 64  1024 x 768

Pozadie

Veľká časť porovnávačov vyžaduje jednoduché biele pozadie. Produkty, pri ktorých budete mať obrázky s farebným pozadím, vám nebudú akceptované na inzerovanie.

Tabuľka 2: Požiadavky na pozadie produktových obrázkov.
  Heureka  biele
 Zboží.cz  -
 Google Merchants  biele, priehľadné
 GLAMI  biele, svetlé
 FAVI  bez obmedzenia
 BIANO  biele, svetlé, jednofarebné
 Facebook  bez obmedzenia
 Instagram  bez obmedzenia
 Shopalike  biele, svetlé
 Nabava  biele

Dátová veľkosť

Porovnávače vás podporujú v tom, aby ste inzerovali k vášmu tovaru čo najkvalitnejšie obrázky. Na druhej strane majú isté obmedzenia týkajúce sa maximálnej dátovej veľkosti. V tomto prípade je to kompromis medzi kvalitou a rýchlosťou načítania. Podiel nákupov prostredníctvom mobilných zariadení každoročne rastie a ak je rýchlosť načítania obrázkov príliš dlhá, odradí to od nákupu. Vhodným riešením je komprimácia, ktorou zmenšíte dátovú veľkosť za cenu nepatrnej straty kvality obrázkov.

Tabuľka 3: Požiadavky na dátovú veľkosť produktových obrázkov.
   Heureka  2000 KB (2 MB)
 Zboží.cz  bez obmedzenia
 Google Merchants  16 MB
 GLAMI  bez obmedzenia
 FAVI  bez obmedzenia
 BIANO  bez obmedzenia
 Facebook  30 MB
 Instagram  8 MB
 Shopalike  bez obmedzenia
 Nabava  2 MB

Z tabuľky vyplýva, že veľkosť obrázkov by nemala presiahnuť maximálnu hranicu 2 MB. Tieto obrázky môžete vyfiltrovať priamo vo Feed Image Editore. V sekcii Produkty nájdete filter Veľkosť a v ňom zvoľte obrázky s veľkosťou nad 2 MB. K ich zmenšeniu využijete kompresiu, ktorú nájdete v Nastaveniach. S týmito dvoma funkciami budete mať dátovú veľkosť obrázkov plne pod kontrolou.

Formát súboru

Obrázkových formátov sú desiatky. Porovnávače podporujú len nepatrný zlomok. Ak odošlete do inzercie obrázky, ktoré nie sú v jednom z týchto formátov, nebudú vám akceptované. Z tabuľky vidíme, že jediný formát, ktorý je akceptovaný všetkými vybranými porovnávačmi a kanálmi je .jpeg.

Tabuľka 4: Požiadavky na formát produktových obrázkov.
      Heureka  .jpeg
 Zboží.cz  .jpeg/.png
 Google Merchants  .jpeg/.png/.gif/.bmp/.tiff
 GLAMI  bez špecifikácie
 FAVI  .jpeg/.png
 BIANO  .jpeg
 Facebook  .jpeg/.png
 Instagram  .jpeg/.png/.bpm/.gif
 Shopalike  .jpeg/.gif/.png
 Nabava  .jpeg/.png

Častý omyl nastáva v prípade, keď je v názve obrázku prípona, ktorá nezodpovedá skutočnému formátu súboru. Na prvý pohľad tak budete mať dojem, že obrázky spĺňajú požiadavku na formát, no v skutočnosti sa do inzercie nedostanú.

Pozor na vodoznaky a grafické prvky

Nezabudnite na to, že veľká časť porovnávačov vám nebude akceptovať obrázky s vodoznakmi alebo prídavnými grafickými prvkami (logo, cena, zľavové štítky). U týchto obrázkov je nutné vodoznaky odstrániť, prípadne nahradiť inými. Jednou z ciest, ako ich získať, sú napríklad produktové fotobanky, o ktorých sme písali v tomto článku
 

Tabuľka 5: Vodoznaky a grafické prvky v produktových obrázkoch.
  Heureka  nepovolené
 Zboží.cz  nepovolené
 Google Merchants  nepovolené
 GLAMI  nepovolené
 FAVI  nepovolené
 BIANO  nepovolené
 Facebook  bez obmedzenia
 Instagram  bez obmedzenia
 Shopalike  nepovolené
 Nabava  nepovolené

Jeden štandard pre všetkých

Zhrňme si najdôležitejšie detaily, ktoré vám ušetria hodiny práce s obrazovou inzerciou. 

Ideálne minimálne rozmery: 600 x 600 px
Pozadie: biele
Dátová veľkosť: max do 2000 KB
Formát súboru: .jpeg
Vodoznaky/grafika/text: ideálne do obrázku nepridávať

Ak sa budete držať tohto štandardu, inzerovanie obrázkov zvládnete ľavou zadnou. Feed Image Editor vám v tomto bude ideálnym pomocníkom. Hromadne v ňom zmeníte rozmery a formát pri všetkých vašich obrázkov, s kompresiou znížite dátovú veľkosť a detekčné nástroje vám odhalia, či v nich nemáte vodoznaky.

Nič nemusíte kontrolovať ručne, všetky požiadavky a prípadné chyby v obrázkoch budete mať plne pod kontrolou s pomocou diagnostiky. V nej sa dajú problémové produkty aj dočasne schovať.

Overte si, ako sú na tom vaše obrázky

Jednoduchou cestou k tomu je audit obrázkov. Stačí vložiť adresu vášho xml feedu, vybrať porovnávače, na ktorých chcete inzerovať a do 24 hodín dostanete mailom prehľadné výsledky o stave vašich obrázkov. Audit je úplne zdarma.

Ak budete potrebovať pomoc, neváhajte nám napísať na support@feedimageeditor.com