Porovnávače a inzertné siete majú rozdielne požiadavky na produktové obrázky. Ak na nich chcete inzerovať, zrejme sa nevyhnete prispôsobovaniu rozmerov pre každý kanál alebo porovnávač. V dnešnom článku si ukážeme, ako sa tomuto pracnému a časovo náročnému procesu vyhnúť.
Rozmery
Kvalitné obrázky s vysokým rozlíšením sú pre zákazníkov lákavejšie a pôsobia presvedčivejšie. Hodia sa tiež v prípade, ak používate na stránke popisu tovaru zoom na priblíženie detailov. Naopak, príliš malé obrázky môžu vyzerať dobre v náhľadoch, ale ako plnohodnotné zobrazenia tovaru sú nepostačujúce. Tovarové porovnávače to veľmi dobre vedia a preto vyžadujú minimálne a maximálne rozmery obrázkov. Tie sa medzi porovnávačmi líšia. Aby ste mohli inzerovať rovnaké obrázky na všetkých vybraných porovnávačoch, odporúčame zvoliť rozmery, ktoré spĺňajú tieto požiadavky a zároveň zaručujú dostatočnú kvalitu obrázkov. Ideálny minimálny rozmer je 600 x 600 pixelov.
minimálne rozmery v px | maximálne rozmery v px | |
Heureka | 20 x 50, 50 x 20 | 4096 x 4096 |
Zboží.cz | - | bez obmedzenia |
Google Merchants | 100 x 100, oblečení 250 x 250 | 64 Mpx |
GLAMI | 500 x 500 | bez obmedzenia |
FAVI | 400 x 400 | bez obmedzenia |
BIANO | 400 x 400 | bez obmedzenia |
600 x 600 | bez obmedzenia | |
320 x 320 | bez obmedzenia | |
Shopalike | 250 x 250 | 12 Mpx |
Nabava | 64 x 64 | 1024 x 768 |
Pozadie
Veľká časť porovnávačov vyžaduje jednoduché biele pozadie. Produkty, pri ktorých budete mať obrázky s farebným pozadím, vám nebudú akceptované na inzerovanie.
Heureka | biele |
Zboží.cz | - |
Google Merchants | biele, priehľadné |
GLAMI | biele, svetlé |
FAVI | bez obmedzenia |
BIANO | biele, svetlé, jednofarebné |
bez obmedzenia | |
bez obmedzenia | |
Shopalike | biele, svetlé |
Nabava | biele |
Dátová veľkosť
Porovnávače vás podporujú v tom, aby ste inzerovali k vášmu tovaru čo najkvalitnejšie obrázky. Na druhej strane majú isté obmedzenia týkajúce sa maximálnej dátovej veľkosti. V tomto prípade je to kompromis medzi kvalitou a rýchlosťou načítania. Podiel nákupov prostredníctvom mobilných zariadení každoročne rastie a ak je rýchlosť načítania obrázkov príliš dlhá, odradí to od nákupu. Vhodným riešením je komprimácia, ktorou zmenšíte dátovú veľkosť za cenu nepatrnej straty kvality obrázkov.
Heureka | 2000 KB (2 MB) |
Zboží.cz | bez obmedzenia |
Google Merchants | 16 MB |
GLAMI | bez obmedzenia |
FAVI | bez obmedzenia |
BIANO | bez obmedzenia |
30 MB | |
8 MB | |
Shopalike | bez obmedzenia |
Nabava | 2 MB |
Z tabuľky vyplýva, že veľkosť obrázkov by nemala presiahnuť maximálnu hranicu 2 MB. Tieto obrázky môžete vyfiltrovať priamo vo Feed Image Editore. V sekcii Produkty nájdete filter Veľkosť a v ňom zvoľte obrázky s veľkosťou nad 2 MB. K ich zmenšeniu využijete kompresiu, ktorú nájdete v Nastaveniach. S týmito dvoma funkciami budete mať dátovú veľkosť obrázkov plne pod kontrolou.
Formát súboru
Obrázkových formátov sú desiatky. Porovnávače podporujú len nepatrný zlomok. Ak odošlete do inzercie obrázky, ktoré nie sú v jednom z týchto formátov, nebudú vám akceptované. Z tabuľky vidíme, že jediný formát, ktorý je akceptovaný všetkými vybranými porovnávačmi a kanálmi je .jpeg.
Heureka | .jpeg |
Zboží.cz | .jpeg/.png |
Google Merchants | .jpeg/.png/.gif/.bmp/.tiff |
GLAMI | bez špecifikácie |
FAVI | .jpeg/.png |
BIANO | .jpeg |
.jpeg/.png | |
.jpeg/.png/.bpm/.gif | |
Shopalike | .jpeg/.gif/.png |
Nabava | .jpeg/.png |
Častý omyl nastáva v prípade, keď je v názve obrázku prípona, ktorá nezodpovedá skutočnému formátu súboru. Na prvý pohľad tak budete mať dojem, že obrázky spĺňajú požiadavku na formát, no v skutočnosti sa do inzercie nedostanú.
Pozor na vodoznaky a grafické prvky
Nezabudnite na to, že veľká časť porovnávačov vám nebude akceptovať obrázky s vodoznakmi alebo prídavnými grafickými prvkami (logo, cena, zľavové štítky). U týchto obrázkov je nutné vodoznaky odstrániť, prípadne nahradiť inými. Jednou z ciest, ako ich získať, sú napríklad produktové fotobanky, o ktorých sme písali v tomto článku.
Heureka | nepovolené |
Zboží.cz | nepovolené |
Google Merchants | nepovolené |
GLAMI | nepovolené |
FAVI | nepovolené |
BIANO | nepovolené |
bez obmedzenia | |
bez obmedzenia | |
Shopalike | nepovolené |
Nabava | nepovolené |
Jeden štandard pre všetkých
Zhrňme si najdôležitejšie detaily, ktoré vám ušetria hodiny práce s obrazovou inzerciou.
Ideálne minimálne rozmery: 600 x 600 px
Pozadie: biele
Dátová veľkosť: max do 2000 KB
Formát súboru: .jpeg
Vodoznaky/grafika/text: ideálne do obrázku nepridávať
Ak sa budete držať tohto štandardu, inzerovanie obrázkov zvládnete ľavou zadnou. Feed Image Editor vám v tomto bude ideálnym pomocníkom. Hromadne v ňom zmeníte rozmery a formát pri všetkých vašich obrázkov, s kompresiou znížite dátovú veľkosť a detekčné nástroje vám odhalia, či v nich nemáte vodoznaky.
Nič nemusíte kontrolovať ručne, všetky požiadavky a prípadné chyby v obrázkoch budete mať plne pod kontrolou s pomocou diagnostiky. V nej sa dajú problémové produkty aj dočasne schovať.
Overte si, ako sú na tom vaše obrázky
Jednoduchou cestou k tomu je audit obrázkov. Stačí vložiť adresu vášho xml feedu, vybrať porovnávače, na ktorých chcete inzerovať a do 24 hodín dostanete mailom prehľadné výsledky o stave vašich obrázkov. Audit je úplne zdarma.
Ak budete potrebovať pomoc, neváhajte nám napísať na support@feedimageeditor.com
Pridať nový komentár