Nachádzate sa tu

Cesta k ideálnemu image feedu #11: Kvalita obrázkov

Kvalitné produktové obrázky zlepšujú predstavu o produkte a vyvolávajú dojem profesionálneho prístupu. Jednoducho povedané, pritiahnú pozornosť zákazníkov. Dnes si ukážeme, ako sa vysporiadať s obrázkami, ktoré nie sú dostatočne ostré, obsahujú glitch alebo sú iným spôsobom rozmazané. Je to jeden z posledných krokov k tomu, aby váš image feed bol v krásnom novom kabáte.

Čomu sa vyhnúť


1. Upozornenie, ktorým oznamujete, že produktový obrázok nemáte k dispozícií.

Produkty bez obrázkov sú jednou z najhorších chýb, ktorá môže nastať. Takéto produkty by mali byť dočasne skryté, kým im obrázky nedoplníte. Odporúčame neupozorňovať na to, že vám produktové obrázky chýbajú. Cenové porovnávače neakceptujú náhrady za vizualizáciu tovaru a preto nebudete môcť na nich inzerovať.

 

 


2. Príliš malý obrázok s nejasnými detailmi produktu.

Na prvý pohľad je na tomto obrázku jasné, o aký produkt ide a nič mu nechýba. Keď sa naň pozriete lepšie, zistíte, že detaily ako písmo na produkte a obale nie sú čitateľné a že obrázok je mierne neostrý. Zákazník by si mohol chcieť obrázok priblížiť zoomom, to však nejde. Preto si dajte záležať, aby bol dostatočne kvalitný.

 

 


3. Obrázok má vyššie rozlíšenie, ale text na ňom je stále neostrý.

Celý produkt pôsobí príliš presvetlene a jeho kontúry sú nejasné. Je to jeden z ukážkových príkladov toho, že aj obrázok s vyšším rozlíšením nemusí byť automaticky kvalitný. Zároveň je to tiež dobrou ukážkou toho, že každý človek má štandardy kvality nastavené niekde inde - možno práve vám sa zdá, že s týmto obrázkom je všetko v poriadku. To však neznamená, že časť vašich zákazníkov to vidí rovnako. Treba počítať s tým, že niektorí ľudia majú nastavenú laťku vysoko a prispôsobiť sa radšej vyšším požiadavkám na kvalitu. Týmto zlatým pravidlom môžete rozhodne len získať.

 

 


4. Biely produkt na bielom pozadí.

Inzertné kanály a porovnávače požadujú u produktových obrázkov biele pozadie. Problém je, ak chcete inzerovať produkty, ktoré majú bielu farbu. Aj kvalitný obrázok môže budiť dojem, že je produkt nejasný a jeho kontúry nemusia byť dobre viditeľné. Preto odporúčame zmeniť kontrast obrázkov, aby viac vynikli.

 

 


5. Výrazne rozpixelovaný obrázok.

V zmenšených náhľadoch môže tento obrázok vyzerať v poriadku, ale v detaile produktu nepredstavuje to, čo by zákazníkov presvedčilo si ho kúpiť.

 

 


6. Glitch.

V prípade vysokokvalitných obrázkov môže nastať to, že obsahuje glitch. Zrejme sa chyba stala pri jeho samotnej tvorbe, alebo exporte z grafického editora. Je to ďalšia z chýb, na ktoré si treba dať pozor.

Ako tieto problémové obrázky odhaliť vo vašom image feede?

Dobrou správou je, že Feed Image Editor ponúka nástroje na odhalenie chýb na jednom mieste. Aj dnes využijeme k detekcii problematických obrázkov jeden z produktových filtrov. 

    1. V sekcii Produkty zvoľte podsekciu Kvalita obrázkov.
    2. V poli Stav vyberťe Nie je v poriadku a potvrďte tlačidlom Filtrovať.

Vo vyfiltrovanom zozname máte možnosť v náhľadoch zmeniť stav obrázku, ak sa vám zdá, že nie je dostatočne kvalitný. O konečnej podobe a nastavenom štandarde kvality teda rozhodujete vždy vy. Odporúčame myslieť na to, že vždy sa nájde niekto, kto má vyššie štandardy.

Podobne, ako to je pri hodnotení vodoznakov, každým vlastným hodnotením vylepšujete filtrovanie nekvalitných obrázkov. Preto odporúčame používať vlastné hodnotenie.

Za posledných niekoľko týždňov sme si ukázali veľké množstvo chýb, ktoré môžu postihnúť produktové obrázky a tiež aj návody na to, ako ich napraviť. Sme presvedčení o tom, že ak ste im venovali pozornosť, zaujmú vaše produkty viac zákazníkov a prinesú vám viac konverzií. V poslednom článku, ktorý nás čaká budúci týždeň, vám prezradíme pár posledných tipov. Pripomenieme si zároveň tie najdôležitejšie zásady pre lepšie produktové obrázky. Máte sa na čo tešiť.

Pridať nový komentár

CAPTCHA
Táto otázka slúži na testovanie toho, či ste alebo nie ste ľudským návštevníkom, a na zabránenie automatizovaného odosielania spamu.