Ako Facebook pixel pomôže s predajom vášmu e-shopu

Na Facebooku je na celom svete 1.49 miliardy aktivních uživatelů denně. V Českej republike ich na začiatku minulého roka bolo cez 5.2 milionů a ich počet stále rastie. Táto sociálna sieť ponúka veľmi zaujímavé možnosti pre reklamu a pozornosť by jej mal venovať každý e-shop. Ako s inzerciou na Facebooku začať?

PRVÉ KROKY NA FACEBOOKU

  • Zo všetkého najskôr je potrebné založiť firemný profil vašej spoločnosti.
  • Vyplniť všetky potrebné údaje, nahrať profilovú a úvodnú fotku.
  • Zdieľať profil na vašom e-shope, vytvárať pravidelne zaujímavý obsah a baviť vašich fanúšikov.
  • A vytvoriť katalóg produktov.

Vďaka firemnému profilu získate prístup k informáciám o vašich zákazníkoch. V neposlednom rade budete môcť na e-shop nasadiť Facebook pixel, ktorý vám bude prinášať dáta o dianí na e-shope.

AKO FUNGUJE FACEBOOK PIXEL

Facebook pixel je kód, ktorý zaznamenáva správanie návštevníkov na vašich stránkach. Keď niekto nakúpi, pixel to zaznamená a zapíše. Nemusí sa jednať len o nákup, ale aj o tovar vložený do košíka alebo len jeho zobrazenie. Tieto akcie uvidíte v Správcovi udalostí vo vašom Business manageri.
Kód sa nasadzuje na všetky stránky e-shopu a návod ako na implementáciu, nájdete v Centre pomoci.

Inštalácia pixelu v Business Manageri

Ukážka Facebook pixelu

ČO NASADENÍM FACEBOOK PIXELOV ZÍSKATE

Po správnom nasadení kódu budete mať k dispozícii:

  • Meranie konverzií naprieč zariadeniami.
  • Zobrazenie reklamy ľuďom, ktorí pravdepodobne ponúkaný tovar nakúpia.
  • Možnosť vytvárania vlastných okruhov užívateľov a zobrazenie dynamických reklám.
  • Informácie o správaní zákazníkov na vašom webe.

Ukážka dynamickej reklamy na Facebooku

Vďaka týmto informáciám budete môcť vytvárať špecifické reklamy pre zákazníkov, ktorí nakúpili tovar alebo pre tých, ktorí si ho len prezerali. Vo Feed Image Editore týmto publikum môžete vytvoriť samostatné šablóny, aby zákazníkov vaša reklama viac oslovila. Vytváraním týchto šablón sa budeme venovať v ďalšom článku. Predtým, než vyjde, skontrolujte, či nemáte vo feede odkazy na obrázky, ktoré končia na stránke s chybou 404.